pondělí 15. prosince 2014

80. den - Srovnání s panem Fogem


Osmdesát dní na cestě a dorazil jsem zatím jen do Portugalska. Zatím jen. Pro mě je to úspěch, který nebyl na začátku výpravy vůbec očekáván. Porovnám-li se ale s ostatními dobrodruhy, jsem úplný břídil. Vezměme si třeba pana Foga. Willyho Foga. Ten se za osmdesát dní dostal kolem celého světa.
Pár Verneovek jsem četl, ta o anglickém gentlemanovi snažíc se vyhrát sázku o to, za jak dlouho jeden může obcestovat zemi, však moji knihovnu minula. Přesto ale vím o čem je řeč. Viděl jsem snad všechny díly animovaného seriálu, kde Fog jako tygr se sluhou Barnabášem (že by bobr?) a malou myškou Čikem stihli za osmdesát dní nejen shrábnout velký prachy co byly v banku, ale i utvořit pevné přátelství, a hlavně Willy si našel dost kočku (v animovaném seriálu doslova), mající navíc modrou krev.
Když si tedy vzpomenu na tohle všechno (a to ani nemluvím o té verzi s Jackie Chanem, kde se mu také samozřejmě podařilo dorazit do Londýna z druhé strany než vyjel, a to včas), připadám si jako břídil. Žádná zachráněná princezna. Žádný balík peněz v kapse. Co já jen dělám špatně?
Mohl bych se vymlouvat, že oproti Verneovu hrdinovi mám podstatně snížený rozpočet a za dopravu vůbec neplatím. Popravdě za posledních pár babek jsem koupil dva pohledy a pak celý den dumal nad tím, jak sehnat nějakou škváru za kterou by se daly pořídit i nějaké ty poštovní známky. To je hned den v čudu, problém, který Fog neřešil.
Také bych se mohl zkusit vykecat na to, že nemám žádné pobočníky. Žádnou vydru schovávající myš v ruksaku, žádného Jackieho Chana který za mě vyřídí všechny zlotřilce. Jsem na to sám. Takže když se se mnou někdo začne bavit, místo aby dostal kopanec s otočkou od Chana, dostává jen můj drahocenný čas. A někdy se s někým zakecám i na pár dní. To je pak těžké se někam pohnout.
Mojí poslední výmluvou je, že Fog nebyl romantik. Moji rodiče, moji učitelé, moji zaměstnavatelé, všichni ti to nazývali leností, já ale nejsem líný, jsem romantik. Romantici mají na vše dostatek času, nikam nespěchají a všechno dělají s lehkostí. My si totiž naši práci tak vychutnáváme, že si jí rozložíme na více úseků – jedině tak se jí hned nezbavíme a můžeme si vše vychutnávat podstatně delší dobu...





2 komentáře:

  1. Tak jsem zjistil ze nejsem liny ani nesikovny,ale ze jsrm jen velky romantik.To mame spolecnr Jirko :-) Sve nove bydleni vymalovavam uz pres tyden a jsem tak v pulce :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Romantici a požitkáři, nezapomeň vymalovat jeden pokoj i pro mě!

    OdpovědětVymazat