pondělí 8. prosince 2014

74. den - Konec světa podle mě / Day 74 - The end of the World according to me

For the English version scroll to the very down

Místo, kde končí země, jsem si vždycky představoval mírumilovně. Ticho, pusto, maximálně šumot vody padající přes okraj. Dnešek mě však ukázal, že opak je pravdou.
Už dnešní noc mě málem stála život. Ještě nikdy mi snad nebyla taková zima jako právě teď. Navíc se probouzím celý mokrý od ranní rosy, jeden by nevěřil co taková kapka vody může udělat když má společnost.
Čím blíže k místu, o kterém se dříve mluvilo jako o konci světa, tím více se krajina mění v něco, co stihla lidská ruka, spíše pak lidské stroje, zdeformovat do posledního kousíčku. Tak smutný pohled se jen tak nevidí. V dály se černají hory a nade mnou se mračí obloha. Spouští se déšť. Ne že by to v tuhle chvíli byla nějaká katastrofa, od probuzení stejně mé šatstvo nestačilo proschnout, jenže k lijáku se přidává i obrovský vichr lámající stromy. Jeden, ten poslední mezi spáleništěm které zůstalo po kamenolomu, spadl necelé dva metry ode mě. Tam, kam jsem ještě před chvílí pomýšlel položit batoh.
Cesta se mění v potok během zlomku okamžiku. Můj vysnění šumot vody stékající do nekonečného vesmíru je přehlušen hromobitím, které nahání husí kůži. Přesně takhle vypadá konec světa.
Do cílové stanice, do Finisterry, se mi nakonec nepodaří dojít. Kolem jedenácté se však na obzoru rýsuje Atlantik s malým přístavním městečkem Cee. Jsme ve Španělsku, rájem pro squattery, proto si pro dnešní večer vybírám opuštěnou budovu, která bude sloužit jako moje dnešní ubytovna. Osidlování prázdných objektů má jedno zásadní pravidlo, jímž by se měli všichni řídit. Být co nejméně vidět. A právě to se mi ani trochu nepodařilo. Sotva povylezu první centimetry po plotě dělící mě od suchého pohodlí, hlas za zády mi dává jasně najevo, že o mě někdo ví.
„Hele, chlapče, tam nelez,“ muž středního věku od kterého vůbec netuším, co očekávat, „podívej na ten plot, jak se tam chceš dostat i s batohem? Když ti teď pomůžu, jak se dostaneš zítra zpět? A věř mi, tohle místo žádná sláva. To já vím o lepším squattu, je cestou k baru, kam mám zrovna namířeno.“
Dobrodinec vypadal, že důvod návštěvy místního baru je ten, že ho z předešlého již vyhodili. Aspoň způsob chůze, mluvy a alkoholový opar táhnoucí se kolem tomu nasvědčoval. Budova, jenž mi byla doporučena, se jevila jako opravdu výborné místo.
„Hele, chlapče, před tím než půjdeš spát, dej si se mnou ještě pivko, v tom bárku, kam mám namířeno. Pojď, platím,“ nabídka, na kterou se jen tak neříká ne. Nakonec u jednoho piva nezůstalo, díky tomu jsem se ale vyspal opravdu parádně...




Place, where the World ends, was peaceful place, in my head. Quietness, emptiness, one can hear only the water falling down from the edge. Since today my ideas about it changed to the very oposit.
This night I almost froze to death, woke up totally wet from the morning dew.
Closer and closer to the place that is told to be the End of the World, more the landscape seems to be destroyed by human, or by machines made by human. I am looking at it depressively with black mountains as background. Above me sky is even blacker. The rain has just started. Nothing that can make me wetter, but the strong wind that breaks tree is something that scares me. Especially when the last tree fell down just two meters in front of me, the place where I was thinking to put my bag.
The path became river. One second, not more. My dream about the noise of falling water from the Earth is away when only I could hear was thundering. It was so scare that all my hairs stayed. This is the way how the end of the world looks like.
Because of this crazy weather I didn't reach my final destination, Finisterra. But at least around eleven the Atlantic Ocean is visible, small harbor Cee just few kilometers further. I am in Spain, paradise for squatters, of course that I chose abounded building for my night. If you want to occupy some empty house, there is just one rule. No one should see you. So shame I didn't stay this rule right now. The voice behind my back meant that somebody had found me.
“Don’t go there, guy,” man, middle age, really didn't know what to expect, “look at that fence. Even if I help you with bag, what will you do tomorrow? And trust me, inside is nothing, come with me and I’ll show you better place, close to the bar where I am just going.”
Probably he was going to the bar, because they had kicked him out from the previous one. At least he looked like it. The way he talked, the way he walked, the way he smelled. But place for sleeping he showed me looked really comfy.

“Hey guy, before you go sleep, come with me for one beer, right? Tonight I’ll pay,” one simply can’t say no for offer like that. Just he didn't invite for only one beer, when I went finally to sleep, I was so drunk that actually I didn't care where I was sleeeping...

Žádné komentáře:

Okomentovat