neděle 19. října 2014

33. den - Neúspěšný výlet do Rennes / Day 33 - Unsuccessful trip to Rennes

For the English version scroll to the very end

"Cože? To si děláte srandu! Já chci obyčejnou cestu Paříž - Rennes, nepotřebuji při tom žádné striptérky, vířivku, šampaňské a další vymoženosti, které musí ta cena zahrnovat," zlobím se když zjišťuji na kolik mne má jízdenka vyjít, "to raději strávím ty tři hodiny na záchodě, abyste věděla." A jak jsem řekl, tak jsem měl v plánu i udělat.
Odejít z místa kde se tak starají bylo těžší, než jsem si kdy myslel. Ale show must go on a moje výprava pokračuje. Momentálně na hlavním pařížském nádraží, snažíc se vkrást do TGV bez platné jízdenky. Je jasné, že jakmile vytvořím nějaký plán, nebude fungovat. S tím už jsem smířen. Přesto mě zasáhlo když vše troskotá ještě v Paříži. Pátek odpoledne, hlavní špička, lidé se těsnají i v uličce. Tady žádné místo nenajdu... Rennes by mělo být něco málo přes tři sta kilometrů, když si pospíším, dostanu se tam ještě dnes stopem. A tak trávím další drahocené hodiny v metru, abych se přemístil za hlavní město, kde snad bude mít můj vztyčený palec úspěch.
"Hej, kámo, ty jdeš určitě taky kempovat, že jo?" volá na mne jakási dívka v momentě kdy opouštím hromadnou dopravu. Letmým pohledem si okamžitě získává mé sympatie. Kroužek v nose, tričko Joy Division, krosnu na zádech. A jestli se mi líbí Bridget z Chicaga, její společnice je ještě o stupeň lepší. Už jen způsob jakým cestuje stojí za to poznat jí lépe. Místo do batohu totiž nosí vše v igelitkách, takže se pohybuje takovým třesavým krokem, jak se všechny ty tašky jenž jí ověšují houpají ze strany na stranu.
"Jasnačka že jdu taky kempovat," měním na místě svou cílovou destinaci, "a kam vlastně?"

U Versailles se ani neobtěžujeme rozdělat stany, prostě se mezi stromy natáhne houpací síť, kam se všichni tři i s lahví vína vtěsnáme. Děvčata usínají poměrně brzo a já zaklíněn mezi ně nemám šanci se pohnout. Jeden by se radoval, já ale na vlastní kůži zažívám, jaké to je pomalu přestávat cítit levou ruku, posléze nohu a nakonec i celé tělo. Na zítra definitivně potřebuji více vína...


"What? Are you kidding me? I've just asked for a regular ticket from Paris to Rennes, without lap dance, whirlpool, champagne and other bullshits that the price has to include," I got really angry when I've found out how much I was supposed to pay, "you know what, better I'll stay these three hours in the toilet!" And how I said, I started to act.
Leave the place where they were taking care of me was harder than I expected. But show must go on and my journey continuous. Currently at the main railway station in Paris, trying to get into the TGV without valid ticket. But all my plans don't work. I know it. Still I got upset when everything went bad already in Paris. The train was so full that people were even in the corridor. Friday afternoon, the main peak. No place for me... But Rennes is something like 300 kilometers, if I leave now, I reach it by hitchhiking. More hours in underground...
"Hey, dude, you're going to camp, right?"the moment I left the public transport I've heard these words. I liked the girls from the very beginning. Ring in her nose, t-shirt Joy Division and backpack. Her co-traveler was even more interesting. She was backpacking with plastic bags. All her clothes, food, tent, everything in several shopping bags.
"Of course I am," my final destination was changed in one second, "but where exactly are we going?"

Near to Versailles we even didn't build our tents. All of us fitted in hammock, bottle of wine as well. Girls fell in sleep very early and because the hammock was not so big, I wasn't able to move. Paradise, somebody could say, but not me. In few minutes I didn't feel my left arm, than leg, until the morning all body. For next day I definitely need more wine...

Žádné komentáře:

Okomentovat