pondělí 6. října 2014

20. den - Berlín Köpenick


Když dnes v odpoledních hodinách míjím ceduli oznamující že právě překračuji hranice Berlína, vím že zdaleka ještě není vyhráno. Ale ten pocit, ten je prostě k nezaplacení. Sobotní večer v evropském New Yorku.
Köpenick je berlínská čtvrť, starší než samotný Berlín. Původní rybářská vesnice pojmenované po šlechtici Jaxovi von Copnickovi se brzy rozrostla na velmi významné finanční centrum. Oficiálně se pak stal součástí hlavního města v roce 1920, ale pořád si drží svůj vlastní charakter. Proto i místní více než berlíňany připomínají spíše... ehm, köpenicky.
Svůj úspěch (zatím do centra daleko, neradovat se předčasně) bych rád oslavil malým pivkem, a když zaslechnu z baru okupovaného místními hrát Cata Stevense, jednoho z nejlepších písničkářů všech dob, je rozhodnuto. Před barmanem se samozřejmě stydím říci si o malé pivo, to dělají jen děti a já už aspoň podle občanky děcko nejsem, takže musím chtě nechtě obědnat velké. Trochu mě zaráží že všichni do jednoho v baru kouří, měl jsem za to že v Evropě se šíří vhospoděsenekouří trend rychlostí moru, a Německo vždy bylo takovým hlavním představitelem EU, ale dým krásně podtrhuje atmosféru uvnitř. I ten pes, jenž mi stylově okousal batoh, sem prostě neodmyslitelně patří.

Než dopiju, je noc. Ale ta úplná noc. A do centra ještě pěkných patnáct kilometrů. Jasně, je sobota a městskou dopravou bych se tam i odsud nějak dostal, já ale vyrazil pěšky z centra Prahy, a chci pěšky dojít až do centra Berlína, nechám si tedy poslední štaci na zítra. Dnes se jako správný bezdomovec vyspím v místním parku na lavičce. Vždyť to nejhorší co se mi může stát je, že až se barman rozhodne zavřít a vyžene i posledního opilce domů, ten mě v té tmě neuvidí a – třeba si udělá záchod z místa, z kterého já si před ním udělal postel.






Žádné komentáře:

Okomentovat