neděle 5. října 2014

17. den - Cíl na dosah


Každý den vždy postupuji obdobně. Ráno si vyberu nějaký cíl, kam bych chtěl dojít. Pokaždé tak plus mínus na sever, nějaké to městečko, kde načerpám staminu, dám si kafe nebo pivo (spíš oboje) a rozmyslím plán na další den. Pro dnešek jsem ještě žádnou metu nevybral, ale nedaleko by mělo být něco jménem Dahme, které, chvilka napětí, má vlastní infocentrum.
Jak se dalo čekat, žena středního věku si se mnou moc nepokecá, chybí nám společný jazyk. Kdo chce se ale domluví vždycky a po krátkém zápolení pochopí, že se ptám na radu. Kudy by mi jako dál doporučila jít směr Berlín.
„Na kole, autobusem nebo vlakem?“ vyrozuměl jsem.
„Pěšky,“ odpovídám razantně.
„???“ pracovnice informačního stánku si není jistá, jestli mi dobře rozuměla, nakonec ale zaloví ve velké krabici, z níž mi posléze podává mapu. V jejím levém dolním rohu je Dahme (místo kde se právě snažím konverzovat), v pravém horním rohu je pak – BERLÍN.
Něco málo přes sto kilometrů po krásné stezce, určené tedy převážně cyklistům, já si jí ale prý zajisté užiju taky. Tahle informace mi dodala tolik elánu, že zvedám svou krosnu jako pírko a pln sil hned vyrážím.
Vyrážím do krajiny, která by mohla být takovým německým holandskem, jelikož na každém kroku téměř zakopávám o mlýn (ne tedy větrný, zde frčí ty vodní) a hlavně to, co mě překvapí nejvíce, je obrovské marihuanové pole, hned u cesty. Samozřejmě že se jedná jen o technické konopí, stejnak mne ale tento fakt natolik vyvede z míry, že nestačím zírat. Něco takového jsem totiž neviděl ani ve filmu (ano, jestli se ptáte na to, zda jsem to zkoušel kouřit, tak ano, ale nejspíš z toho chtěj opravdu dělat jen provazy).

Jak jsem tak moc tím vším nadšen (zvláště když už i začínám vidět sem tam nějaký ten ukazatel Berlín), úplně zapomínám na čas. Najednou si takhle kráčím lesem, kolem jen samé stromy, a ta mrcha slunce mi pomaloučku mizí až není vidět ani trochu. A co teď. Jak mám úplně potmě najít místo na stan? Vždyť já se takhle bojím. Jo, když už jsem utábořen, to se mi nic stát nemůže. Upír ani vlkodlak by nebyli takoví hrubianti, aby jednoho vytahovali ze spacáku, a i kdyby, lepší je být sežrán ve spánku – jenže na zbloudilém pocestném si každý rád slupne...










Žádné komentáře:

Okomentovat