pondělí 13. října 2014

28. den - Nizozemí a můj zamýšlený návrat domů


Malé nedopatření a místo v Belgii jsem se ocitl v Nizozemí (lidé u nás chybně nazývají tuto zemi Holandskem, přičemž Holandsko je jen jedna z oblastí Nizozemska). Když jsem totiž ráno vyrazil na stopa, vkročila má noha na špatnou silnici. Ale proč ne, proč ne do země tulipánů, mlejnů a shopů, do země pod hladinou, země vysokejch stropů. Do města Heerlen.
A co teď? Popravdě nepřemýšlím ani pár vteřin a už to mám namířeno do nejbližšího coffeeshopu.
"Cizinec? Bohužel, tady zůstat nemůžeš, máme s turistama špatný zkušenosti, kdo to pak po nich má uklízet," informuje mě obsluha.
Sklopím hlavu a už se chystám s nepořízenou odcházet.
"Ale jestli chceš, tak ti můžu dát joint to go," nabízí mí aspoň cenu útěchy.
Jasně že chci, takže jak to tu funguje? Nabízíte mi od gramu víc? To bych asi umřel. A-a-a před-připravený špeky, jasně, to beru.
Ta ženská měla recht když mě nenechala vevnitř. Venku to totiž nikdo po mě uklízet nemusel. Jen co si odložím, tak trochu odplivnu, začínám cítit potřebu dostat se domů, vzít z ledničky kečup s cibulí (jediné co tam kdy bývá) a vyvalit se před televizi. Koukat na Simpsonovi, nebo na South Park. Můj Bože, když teď vyrazím, kdy tam asi tak dojdu? Škoda že se mi vybil mobil, jinak už volám tatínkovi, ať pro mě okamžitě přijede...


Pár vzpomínek na Německo:
Pokud chcete vyrazit do Berlína, doporučuji předem shlédnout tyto filmy:

Pád Třetí říše (Der Untergang) - historický snímek o posledních dnech Adolfa Hitlera, které strávil ve svém bunkru v Berlíně. Na témže místě i později spáchal sebevraždu. Místo bylo komunisty zničeno, v současné době se tam nachází parkoviště.

Životy těch druhých (Das Leben der Anderen) - příběh z Východního Berlína ukazující kruté mučení tajné policie Stasi, její techniky a vyšetřování. Film byl oceněn Oscarem ze Nejlepší neanglicky mluvený snímek.

Good bye, Lenin! - hořká komedie, která se odehrává krátce po pádu Berlínské zdi. Je v ní krásně vidět kontrast mezi kapitalismem a komunismem a člověk tak velmi snadno pozná, jak se dřív vlastně žilo.

Žádné komentáře:

Okomentovat