neděle 30. listopadu 2014

64. den - Hospital: 145 kilometrů do Santiaga


Jako typický Čech žijící svůj život ve střední Evropě miluji pobyt u moře. Ten krásný neznámý šum lahodící mému uchu. To tajemno když se člověk dívá na nikde nekončící plochu. Jeden ani není tak zklamaný když ho nějaká exotická dívka zdvořile či nezdvořile odmítne. Ale co mám já osobně nejraději je spaní na pláži. Místo, kde bych chtěl mít umístěnou permanentně moji postel. Vždy když se přiblížím k nějakému pobřeží, hned se měním na romantika a ustýlám si pár stop od dosahu vln. Výhodou je nejen relaxační muzika hrána slanou vodou, ale i peněžní částka ušetřená za ubytování.
Mořem jsem vždycky tak vzrušen (neměl bych raději použít slovo rozrušen?) že úplně zapomínám na krásu hor. Už si ani nepamatuji kdy ty nekonečné pláně u Léonu vystřídaly právě hory. Hory kde prší od rána do noci. Hory tak strmé a tak vysoké, že se o nich dá opravdu mluvit jako o horách. Jedna hodina strávená zde je jako deset u psychologa. Šetří peníze ještě víc než moře J
Chodit s hlavou v oblacích je v těchto místech přesné přirovnání. To co se rozprostírá všude kolem totiž není mlha, ale mračna. To by vysvětluje i ten neustálý opar. A když pak vylezete ještě pár set metrů výš a máte štěstí že nikam nezapadnete, že vás neodvála sněhová bouře která se přes vás přehnala a že na vás nespadl žádný toulavý balvan, dostanete se až nad mraky. V tu ránu poprvé po několika dnech zahlédnete slunce. A právě v ten moment si říkáte, že na světě nemůže být nic krásnějšího.
Když jsem opouštěl svojí přítelkyni (OK, budu upřímný, když mě opouštěla moje přítelkyně, když mě opouštěla slečna jenž teoreticky mohla být v nějaké jiné realitě moje přítelkyně), zoufal jsem že v životě již nespatřím takovou nádheru. Při tom pomyšlení mi bylo opravdu smutno. Osud mě však zavál sem. Abych viděl, že na světě jsou krásnější věci než zadek té dívčiny...


A proč jsem vlastně dneska zastavil už po třech kilometrech? To takhle jednou na jednom nezávislém festivalu jako hvězda večera vystupoval Rocky Leon (to on mě svou písní Quit the job inspiroval k tomu, abych si našel nějakou práci – a mohl s ní vzápětí seknout). Když odzpíval poslední song, vyzvali organizátoři návštěvníky, aby jim pomohli s úklidem areálu. Přeci jen to byl nízko-nákladový fesťák s minimem podpory od sponzorů. V tu chvíli se všichni vypařili a z tisícovky lidí zbyly tak tři. Já a další dva, kteří nemohli bez pomoci odejít. Začínám tedy sbírat kelímky, vajgly a další hnusárny co se válí po zemi, když v tu ke mně přichází ikona Rocky. S jointem v ruce. A že musím být fakt super týpek když neberu hned čáru a přiložím ruku k dílu a že si s nim teda musím trochu zahulit. Po pár tazích už na uklízení nezbyl nikdo. Řekněme že se mi dneska stala podobná story, jen bez nějakého toho muzikanta...

Žádné komentáře:

Okomentovat