neděle 9. listopadu 2014

53. den - Peñaflor de Hornija: 446 kilometrů do Santiaga


Do Santiaga vede několik cest. Ta nejznámější je z Franci, ale dá se tam dojít i z Portugalska či španělské Senilly. Všechny ty možnosti mají svá jména, aby se hned na první pohled (poslech) dalo poznat odkud že to člověk vlastně jde. Camino Francés (Francouzská cesta) začíná v Paříži, Vézely, La Puy, nebo třeba v Aries. Camine del Norte (Severní cesta) vede z Urquery., táhnoucí se přes Kordillery. Vía de la Plata (Cesta přes plošinu Plata), startující v Seville a Camino Portugés (Portugalská cesta) má svůj počátek v Lagosu, Faru a v Taviře. Já si vybral tu méně známou, Camino de Madrid (Madridská cesta) (oprava, ne že já si vybral, cesta si vybrala mne). Vede sice z hlavního města, ale mimo turistickou sezónu na ní nenarazíte na poutníka. Tedy s výjimkou mě.
I proto je těžší sehnat ubytování. Abych vše uvedl na pravou míru – cesta do Santiaga se stala tak turisticky profláklou, že už nejde ubytovávat poutníky kde se dá. Navíc se vše mění i tak trochu v komerční byznys a proto se pro turisty (většina účastníků totiž nepřipomíná poutníky ani z dálky) vytvořili speciální ubytovny. I na mé pouti jich několik je, jen ne tak hustě rozesetých. A když se v jedné z nich nezastavíte včas, může se stát stejně jako mě, že je úplná tma a do příští ubytovací stanice je to více jak deset kilometrů. I kdybych to dal během, dřív než o půlnoci tam nebudu. Co tedy dělat?
V jedné z těch nejmenších vesniček mě zastaví dva domorodci. Ani se nenadám a už mi nabízejí odvoz autem.
„Díky chlapi, ale to nemohu přijmout, tuhle cestu musím absolvovat pěšky,“ odmítám.
„To je pravda, jenže venku spát nemůžeš, v takovýhle zimě... Počkej chvíli,“ jeden z nich někam telefonuje, „tak jsem mluvil se starostou a dneska spíš tady v kostele.“

Dvacet minut později, to už ležím zavrtán ve spacím pytli, přímo pod oltářem, někdo klepe na dveře božího domu. Jeden z vesničanů náhodou zaslechl kde že to jsem ubytován. Proto hned zaúkoloval manželku, aby mi narychlo připravila nějakou večeři...






Žádné komentáře:

Okomentovat