pátek 28. listopadu 2014

62. den - Pieros: 184 kilometrů do Santiaga


Na cestě do Santiaga je pár významných bodů, které by neměl žádný peregrino (= poutník) přehlédnout. Tak například pár dní zpátky (vzdálenost na cestě se ani tak neměří v kilometrech, jako spíš ve dnech) jsem míjel železný kříž, kde podle zažité tradice každý položí kamínek, nesoucí si ze své domoviny. Když v Praze má cesta započala, netušil jsem že se kdy na Camino de Santiago (= Cesta do Santiaga) vydám. Proto nebylo možné obohatit sbírku o horninu z Čech. Běžně sice po kapsách pár šutrů nosím (ne, to není myšleno sarkasticky, to je čistá pravda. Od té doby co jsem musel opakovat zkoušku z geologie se tato věda stala mým hobby. Zatím jsem však nenašel dívku, která by se nechala zlákat na sbírku minerálů, myslím že s motýli bych si vedl lépe), v ten čas ale mé kapsy tížil jen budr z Léonu. Lepší něco než nic.
Villafrance del Bierzo je také velmi důležitým bodem. Nachází se zde kostel, který je brán jako brána do Santiaga. V minulosti poutníci, kteří kvůli zranění nebo totálnímu vyčerpání nebyli schopni dostat se až do cílové stanice, skončili právě tady. Stejné jako kdyby se jim podařilo dojít až na svaté místo.

Slovníček užitečných pojmů, které se při cestě hodí (a s kterýma si běžný poutník vystačí):
Buen Camino - Šťastnou cestu, doslova dobrou cestu, pozdrav poutníků
Peregrino - Poutník
Albergue - Ubytovna
Aqua potable - Pitná voda
Señor - Pan
Señorita - Madam
Gracias - Děkuji
Información turística - Informační centrum
Gratis - Zadarmo
Rincon - Poutnická mušle
El canuto; El porro - Joint
Chupito - Panák
No hablo español - Nemluvím španělsky
¿Tú hablas ingles? - Mluvíte anglicky?
¿Tienis comer? - Dáte mi najíst?

¿Tienis beber? - Dáte mi napít?



Žádné komentáře:

Okomentovat