pátek 14. listopadu 2014

54. den - Tamariz de Campos: 411 kilometrů do Santiaga


„Co by sis dal, poutníku,“ vítá mě hned v první vesnici dívka, která již absolvovala cestu do Santiaga několikrát, „snídaně je základ dne, tak se u mě posaď a já ti něco připravím. Slečna je štěstím bez sebe, že mě může pohostit. Až se mi zdá, že má z jídla, které připravila, větší radost než já. Nikdy bych nevěřil v takovou koncentraci štědrých lidí. Když se s Camillou loučím, dostávám ještě dar na památku. Poutnickou mušli, symbol této cesty.
Pln positivní energie vstříc novému dni. I s pěta dvaceti kily na zádech si to šlapu jako by nic. Pro mne totiž neexistuje únava. Před tím než jsem opustil domov, míval jsem sedavou práci. U počítače. Více jak osm hodin denně. A jelikož se pořád nestíhalo (oukej, já pořád nestíhal), dřepěl jsem u kompu i soboty neděle. Na zádech se mi pomalu rýsoval hrb a mé tělo zakrňovalo ze dne na den. V té době mi Standa (pamatujte si toto jméno!) půjčil pár knih o běhání, které mi totálně vymyly mozek. A já začal běhat. Dát si večer dvacet kilometrů byla taková pěkná příprava před tím než se vyrazilo do baru. Od té doby je ze mě mašina která se neunaví.
Tuto nabytou schopnost teď plně využívám. I když se občas zastavím abych nakochal dostatek výhledu, přečetl další kapitolu v knize (tyto zastávky jsou velmi časté, literatuta kterou sebou táhnu je tak napínavá, že se přemáhám nezhltnout vše na jeden nádech), nebo se nechal pohostit místními, převážně si to prostě šinu dál.
A tak je zase večer. Tady někde by měla být poutnická ubytovna. V baru mi snad řeknou víc.
„Místo na spaní? To už dávno zrušili,“ vysvětluje mi barmanka, podávajíc pivo a něco k snědku, „ale kousek odsud je poutní místo Sahagún, můj manžel tam za chvíli jde, aspoň se tam nebude muset trmácet sám. Posaď se a buď mojim hostem“ (Tahle konverzace vlastně vypadala úplně jinak – Bla bla bla něco ve španělštině bla bla ALBERGUE – tohle slovo znám, znamená ubytování – bla bla NO – to mi také něco říká – bla bla SAHAGÚN, bla bla – ukazuje na židli a podává další jídlo).

Její manžel mě nakonec do Sahagúnu nedovedl. Dovedl jsem ho tam já. Vypadal jako kdyby spořádal celou basu piv, ve skutečnosti toho měl asi víc. Když se tedy ve finále dopotácíme do cílové destinace a já najdu místo kde složit hlavu, potkávám další poutníky, kteří akorát před spaním počítají své ušlé kilometry. Já jich mám padesát pět, více než cyklista vedle mě. A i přes to že se nedokážu unavit, své nohy už necítím. Zato všichni ostatní v místnosti je cítí natolik, že jsem nucen nechat boty za dveřmi.





Žádné komentáře:

Okomentovat