pátek 26. prosince 2014

98. den - Jak jsem uhodil němou tvář


Dnešní den jsem se rozhodl strávit jako typický Marokánec. To znamená nic nedělat, jen vysedávat v kavárnách a popíjet kafe a čaj. Tenhle způsob života se mi opravdu líbí. Co chvilku tu kolem projde potulný obchodník, jenž si vydělává na živobytí rozprodáváním cigaret. Koupí krabičku a jednotlivé kusovky pak nabízí za vyšší marži kouřechtivým zákazníkům. Na ruce má přivázaný zapalovač, to aby si každý mohl z fleku posloužit. O zájemce nemá nouzi. Tady se totiž kouří úplně všude. Nekuřácká restaurace se jen tak nevidí. I na vlakovém nádraží, ve vstupní hale, měl každý druhý zapálenou nikotinovou trubičku.
Rozprodávání cigaret však není jediným fenoménem mikro malo obchodu. Tady se kšeftuje s malým ve velkém. Koupíte si pitu (zdejší chléb) a k tomu vám prodavač podá trojúhelníček sýra. Nebo vám půjčí sklenici s medem ať si sami namažete. Máte chuť na čokoládu ale tahat s sebou celé balení? Není problém, jednoduše v obchodě odlomí pár kostiček. Na ulici je stánek, kde mají vařená vejce. Vy si jedno vylovíte, oloupete, osolíte a vypláznete jeden dirhám. Vrcholem toho všeho bylo, když jsem viděl prodávat cigaretové papírky po kusech, zákazník si jich pár strčil do kapsy a nemusel tak kupovat celé balení kde je jich asi padesát.
A protože prosedím opravdu celý den, můj zážitek je až z večera. Dnešek je prvním dnem, kdy jsem uhodil němou tvář.
Zvířata mě moc rádi nemají. V Londýně na mě skočila veverka, kousla mě a šla si dál po svých. Mám na tohle svědka! V Helsinkách mě pokousala kočka, nikdy bych nevěřil že i tato zvířata koušou – ale, mám na to svědka. Ve Vilniusu jsme měli piknik, krásně v parku, když v tu přiletěl pták a klovl mě – fakt že nekecám, mám na to svědka. A teď na mě zaútočil v Rabatu pes.
Jako obvykle se potuluji v nočních hodinách čtvrtí, kde bych správně neměl nic dělat ani přes den. Chybí mi jakýsi zdraví pud sebezáchovy, věřím ve svůj osud, který mě jen tak zahynout nenechá. Když v tu za sebou uslyším zlostné vrčení. Pouliční směska se ke mě blíží, zuby vyceněné, každý jeho krok postupuje vpřed.

Kšá, táhni. Nic nepomáhá. Tenhle čokl se jen tak mých nadávek nezalekne. A co teď? Už je necelý metr ode mě. Cítím jeho smrad. V tom se pes pokrčil a připravil na útočný skok. Během vteřiny byl ve vzduchu, kusadla namířená na mě. Jsem muž činu a nerad bych chytl vzteklinu, proto okamžitě jednám. Ve stejný moment kdy to psisko vyskočilo, já se napřáhl se svojí brašnou, která mi neustále visí přes rameno. A když už se schylovalo k setkání jeho zubů s mým tělem, schytal takovou ránu do čenichu, že jen zakňučel a upaloval najít si jinou oběť. Podařilo se mi přežít další den...

Western Union
 



Žádné komentáře:

Okomentovat